Thursday, 16 April 2015

Testimoni Ibu Sendiri - Bio Velocity Sleep Mate Membantu Merawat Minor Strok @ Angin Ahmar

Testimoni Ibu Sendiri- Bio Velocity Sleep Mate Membantu Merawat Minor Strok @ Angin Ahmar



Kali ini akak nak kongsi pengalaman dari mak akak sendiri. Pada bulan September tahun lepas, mak diserang angin ahmar. Sebahagian badan sebelah kiri dari tangan sampai kaki tak berfungsi.  Mak kena masa nak bangun pagi nak solat Subuh. Tak boleh nak bangun dan tak berasa. Mujur adik ada dirumah masa tu. mak panggil-panggil adik minta tolong dibangunkan...

Pagi tu, adik whatapps bagitau mak tak sihat. Anggota sebelah kiri memang tak berfungsi. Akak minta adik balutkan atau selimutkan. Yang penting pelapik tilam bio velocity sleep mate tu kena pada kulit mak..Sepanjang hari memang balutkan je mak dengan pelapik tilam Bio Velocity Sleep Mate.

Doktor kata mak 'minor stroke, atau lebih dikenali sebagai angin ahmar. Mulalah tangan men 'google' pasal angin ahmar...

Sedikit info berkaitan angin ahmar diambil dari laman web pusat rawatan Al-Hidayah..
http://www.alhidayah-medic.com/coretan-hj-lokman/strok-angin-ahmar

" Penyakit angin ahmar atau strok berlaku apabila bekalan darah ke sebahagian otak terputus secara tiba-tiba. Otak kita memerlukan bekalan oksigen yang berterusan daripada darah. Maka, jika bekalan darah tersebut terputus, sel-sel otak yang terjejas akan rosak atau mati. Kadangkala strok ini dipanggil sebagai ‘serangan otak’.

Terdapat dua jenis strok iaitu Strok Iskemia dan Strok Haemoragik.  
 - Strok Iskemia berlaku apabila terdapat darah beku di dalam saluran darah di otak yang menyebabkan saluran tersebut tersumbat. Iskemia bermaksud pengurangan bekalan darah dan oksigen ke bahagian badan yang tertentu. Dalam sesetengah penyakit strok, darah beku boleh terbentuk di dalam saluran darah otak itu sendiri dan menyebabkan strok iskemia. Dalam sebahagian kes-kes strok iskemia yang lain, darah beku boleh terbentuk di luar otak dan kemudian darah beku itu bergerak ke otak dan seterusnya menyumbat saluran darah otak.
- Strok Haemoragik (pendarahan) berlaku apabila saluran darah otak yang lemah atau rosak pecah dan menyebabkan pendarahan di dalam otak. 

Terdapat dua jenis pendarahan otak iaitu Pendarahan Intracerebral dan Pendarahan Subarachnoid.
- Pendarahan Intracerebral berlaku apabila saluran darah pecah di dalam otak itu sendiri. Kemudian darah mengalir keluar ke dalam otak. Perkara ini menyebabkan bekalan darah ke sel-sel otak terputus dan ini seterusnya menyebabkan sel-sel otak tersebut akan rosak ataupun mati.
 Pendarahan jenis ini berlaku dalam satu daripada 10 kes strok.

- Pendarahan Subarachnoid pula berlaku jika saluran darah pecah di ruang antara otak dan tengkorak. Ruang tersebut kebiasaannya diisi oleh cecair otak yang dipanggil sebagai cecair cerebrospinal. Setiap satu strok daripada 20 kes adalah disebabkan oleh pendarahan jenis ini."


Alhamdulillah, selama hampir 2 minggu mak berbalutkan BVSM disamping pantau pemakanan dan sentiasa bagi 'garam buluh minunan'..mak kini mampu bergerak dan berjalan seperi biasa. Syukur sangat-sangat bila tengok mak dah boleh bergerak, solat dan gelak sama-sama dengan kami. Lagi bersyukur bacaan darah tinggi mak pun makin turun dan hampir ke tahap tekanan darah normal.

Memang setiap hari adik bongsu akan taburkan garam buluh minuman tu dalam bubur mak. Bancuhkan juga sunquick dan taburkan separuh hingga 1 sachet dalam air sunquick. Alhamdulillah, semakin hari bacaan darah tinggi makin menurun dan kebas-kebas semakin berkurangan..


Bacaan tekanan darah dari hari pertama diserang angin ahmar dan bacaan minggu seterusnya setelah mengambil garam buluh dan berbalutkan pelapik tilam Bio Velocity Sleep Mate..










Alhamdulillah, makin hari makin turun bacaan darah tinggi dan kini boleh bergerak seperti biasa tanpa menggunakan tongkat pun....
 Syukur pada Allah memberi keizinan kepada mak untuk sembuh dengan berasbabkan pelapik tilam Bio Velocity Sleep Mate ni.
Mak bukan sahaja makin bertebaga bahkan masalah sukar membuang air yang dialaminya selama ni pun dapat diatasi..tiada lagi masalah sembelit.

Alhamdulillah saya temui penyelesaian yang tepat untuk orang yang saya sayangi. Memang lumrah, bila menjangkau pertambahan usia, macam-macam penyakit muncul...Ambillah langkah penjagaan dan pencegahan dengan ber 'terapi' dengan Pelapik Tilam Bio Velocity Sleep Mate untuk kesihatan anda dan yang tersayang.

Selain dari rawatan Strok, Pelapik Tilam ini juga mampu membantu dakam penyembuhan pelbagai penyakit kronik seperti :-
 - Melegakan sakit kepala
- Sakit haid (senggugut)
- Menghilangkan kesakitan otot
- Melegakan kesakitan gastrik
-  Melegakan sakit belakang (slip disc)
- Melegakan ketegangan leher
- Melegakan rasa kebas

Harga garam Buluh Minuman hanya RM 140 ( 40 sachet )
Harga Pelapik Tilam Bio Velocity Sleep Mate = RM 1,488

Nakkan harga promosi untuk kombinasi Set Penawar Strok dengan harga super penjimatan sehingga RM500?????

Call/SMS/Whatapps :
013-3496050

#agentutamapelapiktilambiovelocitysleepmate
#codbvsmkeramat
#codbvsmsetiawangsa
#freepostagebvsmseluruhmalaysia
#tilamstrok
Post a Comment