Tuesday, 14 July 2015

Tak Perlu Ucapan Raya Dalam Penghujung Ramadhan

Tak Perlu Ucapan Raya Dalam Penghujung Ramadhan

Salam 28 Ramadhan , hari ini Rabu 15 Julai 2015. Makin sayu melewati penghujung Ramdahan. Harapan semoga segala amalan dan ibadah kita semua diterima Allah SWT.

Di Ibu Kota, jalan dah mula lengang sebab dah ramai yang balik kampung. InshaALLAH, malam ni giliran akak pula pulang ke kampung mertua, Kelantan. Bersedia untuk mengharung jem yea.

Dalam kita sibuk mencari persiapan untuk yang tersayang, membuat kuih-raya,  berpusu-pusu pulang ke kampung, jangan pula kita lupa akan keberkatan dan kemuliaan Ramadahan yang hanya tinggal 2 hari yang bakal meninggalkan kita. Gunakan peluang sebaiknya kerana tiada siapa tahu masih adakah peluang untuk kita pada Ramadhan akan datang.

" Tak perlu ucapan raya dalam penghujung Ramadhan ni, 
sebab ia umpama menghalau tetamu yang masih belum mahu pulang, 
untuk cepat-cepat pergi "

Astaghfirullahhalazim..

Nak menitis raya air mata betapa 'lagha' pada dunia.
Semoga Ramadhan yang berbaki 2 hari lagi kita gunakan sebaiknya. Amat malang bagi seseorang manusia yang telah melepasi Ramadhan tanpa mendapat rahmat dan keampunan dari ALLAH kerana di bulan ini rahmat dan pengampunan Allah ibarat hujan yang mencurah-mencurah dari langit. Andainya kita tidak merebut peluang tersebut, teramatlah rugi baginya.

Ya ALLAH, berikanlah kami kekuatan untuk mengabdikan diri padamu ya ALLAH. Sesungguhnya kami taknak tergolong dalam golongan yang rugi.

Semoga Ramadhan ini lebih baik dari sebelumnya dan masih ada Ramadhan untuk kita untuk mencari Redha-mu Ya Rabbi.

Amin Ya Rabbal Alamin..

Selamat beramal dan beribadah:-
Ckin Ali

Post a Comment