GARAM BULUH (BAMBOO SALT) PREMIER DRINK aka GARAM BULUH MINUM

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink 

Garam Buluh Minum Termurah 2017


Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink  aka Garam Buluh Minum



Hari ni akk nak share info pasal garam buluh..
Ada dua jenis iaitu garam buluh minum dan garam buluh masak..
Biasanya pesakit-pesakit seperti strok, kencing manis, darah tinggi, migrain dan pelbagai penyakit kritikal yang lain..memang kami syorkan untuk ambil garam buluh minum ni 1 sachet sehari..
Sebelum tu, jom collect info pasal garam buluh ni..





Apa itu Garam Buluh Premier Cooking????
 
 Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai ramuan utamanya. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin dan Pulau Yanping yang terletak di Pantai Barat Korea.

Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas, dan dibakar dengan pokok pine sehingga buluh dibakar menjadi serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. 

Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat dan kotoran yang ada dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin pine, minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elemen surih yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya.



Apakah bezanya Garam Buluh dengan garam biasa?

 Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai sumber. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin dan Pulau Yanping yang terletak di Pantai Barat Korea

Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas, dan dibakar dengan pokok pine sehingga buluh dibakar menjadi serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. 

Garam buluh telah menyingkirkan bahan berbahaya terhadap badan (misalnya logam berat dan bahan kimia) dalam proses pembuatannya, pada masa yang sama meningkatkan nilai nutrisinya. 

Kebanyakan garam melalui pemprosesan kimia, kandungan natrium adalah lebih tinggi, justeru itu, pengambilan masa panjang akan memudaratkan kesihatan.


Bolehkah kanak-kanak dan ibu mengandung mengambil Garam Buluh?

 Boleh, dengan saiz pengambilan yang kurang iaitu ¼ hingga ½ bungkus.






Bolehkah pesakit tekanan darah tinggi mengambil Garam Buluh?

Boleh, kandungan natrium dalam garam buluh adalah sangat rendah, tidak akan mempengaruhi tekanan darah. Manakala kandungan bahan mineral yang banyak dapat memperbaiki kesihatan badan. 

Garam Buluh mempunyai bau yang tidak menyenangkan, apakah bau itu? 
Adakah ia membahayakan badan manusia? 

Bau garam buluh adalah bau semulajadi yang terhasil selepas pembakaran dengan buluh dalam proses pembuatannya. Ia tidak membahayakan badan manusia


Bolehkah garam makan seharian diganti dengan Hai O Garam Buluh?

Boleh, Hai-O Garam Buluh kaya dengan bahan mineral dan elemen surih, dapat menggantikan garam biasa sepenuhnya.


Ramuan Utama

Garam Buluh 


Keberkesanan Hai-O Garam Buluh 

- Menyingkirkan toksin dalam badan ( seperti logam berat, bahan kimia, bakteria, bahan buangan metabolisme, keracunan asid, radikal bebas ) 
- Menguatkan peristalsis saluran usus 
- Menyingkirkan najis yang lama terkumpuldalam usus
- Membekalkan bahan mineral dan elemen surih kepada badan manusia
- Menyelaras fungsi badan supaya sistem badan dapat beroperasi secara nomal
- Menyelaras keseimbangan pH badan
- Mengembalikan susuk badan beralkali lemah
- Meningkatkan daya pemulihan badan


Cara Pengambilan Garam Buluh Premier Drink

Bancuhkan sebungkus Hai-O Garam Buluh ( Bamboo Salt ) Premier Drink dengan 200ml air suam atau jus uah-buahan. Kacau rata dan sedia untuk diminum.

 
 Testimoni Hai-O Garam Buluh Premier Drink

Turunkan Darah Tinggi Ibuku dengan Garam Buluh Premier Drinking 



Dua minggu lepas dapat whatapps dari family. Darah tinggi mak naik lagi. Hati dah mula rungsing. Nak balik kampung atau tunggu jer balik masa Raya Christmas nanti. Cuti minggu depan pun dah lulus lepas selesaikan kerja-kerja penutupan akaun di pejabat. Tapi hati masih tak sedap juga. Rasa nak balik sangat nak tengok keadaan mak. Adik bagitau mak tak boleh bangun. Bila bangun rasa macam nak pitam. Aduh!! Lagi kuat rasa nak balik tu.

Akak pun terus call suami yang outstation ke Kota Bharu minggu tu. Husband izinkan balik kampung. Bersiap terus ke Terminal Bas Bandar Tasik Selatan. Sampai di BTS, jam 3.15 petang tapi semua tiket dah habis. Jadi terpaksa tunggu bas ke Johor jam 4.30 petang nanti. Sampai Johor agak lewat sebab jalan jammed hari Ahad. Sampai rumah mak baring ker. Jadi akak pun terus rehatkan diri dulu. Esok pagi baru nak sembang-sembang dengan mak.

Pagi esoknya, awal pagi dah masakkan bubur dengan ayam dan campurkan garam buluh. Adik blanderkan apple  hijau dan mak dah mula makan..sejak dari hari tu, adik memang blanderkan apple hijau dengan sebungkus garam buluh sebagai sarapan mak setiap pagi.

Alhamdulillah, bacaan darah tinggi mak makin turun. Dari 194 dah jadi 152 dalam masa sehari. Cepat turunnya.



Akak memang rekemenkan sangat sesiapa yang cari jalan untuk rawatan darah tinggi, ambillah garam buluh sebagai rawatan alternatif anda. Sebab fungsi garam buluh ni sangat natural dan bersesuaian dengan sistem semulajadi badan manusia. Dalam islam pun ada mengatakan ambillah garam sebagai penawar. Tapi tak semua garam yea. Janya garam buluh, garam bukit. Kalau garam kita guna untuk masak tu bukan penawar tapi punca penyakit.

Sejak garam buluh ni sesuai dengan mal, memang selalu akak rekemen pada semua orang yang ada masalah-masalah darah tinggi, strok, kencing manis untuk minum garam buluh ni. Kita ikhtiar, inshaAllah, dengan izin Allah kembali sembuh.

Akak memang jual dan minum garam buluh ni. Akak sendiri pun rasa kebaikannya. Memang badan jadi ringan, kulit makin halus dan membuang dengan lawas. Nak detoks dengan garam buluh, call akak  segera..

( cod sekitar Setiawangsa dan Keramat)


Garam Buluh Premier Drinking Rawatan Untuk Sakit Kepala


Pengalaman akak masa mula-mula minum garam buluh ni, rasa macam tak tau nak cakap sampai hentak-hentak kaki dengan rasanya yang ermmm..masa tu campurkan dengan milo. Tak lama lepas tu, tukar menu. Setiap kali nak minum mestu campurkan dengan sunquick. Dah mula rasa sedap..

Semalam punya cerita, rasa sakit kepala. Sunquick pun dah takde stok. Cuba bancuh macam tu jer dan minum. Ya Allah, ajaib tau. Dah tak rasa 'teruk' sangat dan bau pun tak sebusuk dulu.

Tau tak sebenarnya garam buluh ni punya rasa dan bau bergantung pda berapa banyak toksin pada badan kita. Kalau bau dia busuk tandanya badan kita penuh toksin.

Tapi memang menjadi garam buluh ni. Memang takkan makan panadol kalau pening..minum 1 sachet, inshaallah sakit kepala hilang, badan ringan dan 'membuang' dengan lawas...Banyak lagi fungsi garam buluh ni..

Diantara kelebihan Garam Buluh ialah membantu mengurangkan masalah :-
- Gout
- Resdung
- Batu Karang
- Selesema
- Migrain
- Masalah Tulang
- Buasir
- Kanser
- Kejang Otot
- Kebas-kebas
- Sembelit
- Menguruskan Badan
- Kencing Manis
- Darah Tinggi
- Kolestrol Tinggi
- Senggugut
- Asthma
- Masalah organ seperti jantung, hati, paru-paru, buah pinggang
Juga sesuai untuk rendaman kaki, anti penuaan, membersihkan darah dan fungsi detoks (buang toksin)




Harga sekotak Garam Buluh Premier Drinking hanya 
RM158 (40 sachet)
Free postage!!!!

Nak lagi murah dengan harga jimat boleh whatapps akak cepat!!!

Nak jadi agent/ pengedar Garam Buluh Premier Drinking, cepat-cepat hubungi akak untuk akak daftarkan sebagai agent sah di kawasan berhampiran tempat tinggal anda...

Call/Whatapps:


Post a Comment